Co wyróżnia dobrze zoptymalizowaną stronę?
Optymalizacji podlega nie tylko zawartość strony, ale też elementy jej budowy. Dlatego zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, konieczne jest zainwestowanie w audyt SEO. Pozwoli nam to ocenić kondycję strony oraz zlokalizować elementy wymagające poprawy, by móc przystąpić do profesjonalnego pozycjonowania witryny.
Przyjazne adresy URL
Adresy URL powinny być krótkie i w zwięzły sposób nawiązywać do zawartości strony. Dobrą praktyką jest umieszczenie w nich słowa kluczowego (ma to wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach) oraz używanie znaków separujących ułatwiających odczytanie.
Odpowiednia struktura strony
Poruszanie się po stronie powinno być proste i intuicyjne. W tym celu należy dokładnie rozplanować hierarchię zawartości i uporządkować kategorie i podkategorie oraz przechodzenie pomiędzy nimi. To nie tylko udogodnienie dla użytkowników, ale też robotów indeksujących witrynę.
Czytelna struktura treści
Treść musi być zaprezentowana w sposób czytelny zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Dlatego ważne jest odpowiednie formatowanie treści – stosowanie nagłówków H1 i H2, podział na krótsze akapity, stosowanie wyróżników, pogrubień czy też wypunktowania.
Unikalne opisy
Optymalizacja strony to przede wszystkim teksty. Treść na stronie nie może być duplikatem z innych źródeł. Opisy muszą być nie tylko unikalne, ale też napisane i zaprezentowane w interesujący sposób.
Naturalny profil linkowy
Odnośniki na naszej stronie muszą przede wszystkim kierować użytkownika do treści powiązanych tematycznie z tekstem, w którym zostały umieszczone.