Autorytatywne linki zwrotne

Backlinki, czyli linki zwrotne mają znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych tylko wtedy, gdy są to linki autorytatywne. Co to znaczy? Oznacza to, że pochodzą one ze stron wartościowych, które cieszą się wysoką renomą w sieci. Dlatego warto zadbać o linki pochodzące z zaufanych witryn.

Co to są zaufane witryny internetowe ?

Linki do naszej witryny powinny pochodzić z zaufanych witryn - są nimi przykładowo:

  • strony lokalnych mediów,
  • strony instytucji publicznych (urzędy, ministerstwa, itp.),
  • branżowe serwisy,
  • sieci uniwersyteckie,
  • katalogi firm,
  • strony organizacji pozarządowych,
  • fora tematyczne
  • i inne.


Należy zaznaczyć, ze w przypadku linków liczy się jakość a nie ilość - warto też ustalić swój cennik pozycjonowania, czyli budżet jaki możemy przenaczyć na dodatkowo płatne backlinki. Wiele sztucznych, mało wartościowych linków negatywnie wpłynie na pozycjonowanie stron internetowych. Algorytmy Google są stale udoskonalane między innymi po to, by wychwytywać nieprawidłowe techniki w linkowaniu i promować te witryny, które mogą pochwalić się autorytatywnymi, różnorodnymi linkami zwrotnymi. Należy pilnować jednak, by tych linków nie było zbyt dużo – może to zostać źle zinterpretowane przez algorytmy.

Jak pozyskać wartościowe linki wspierające pozycjonowanie stron internetowych?

Podstawą jest tworzenie treści, które użytkownicy będą chcieli udostępniać. Zadbaj o treści unikalne, przydatne, atrakcyjne wizualnie, fachowe, ukazujące inny aspekt danej sprawy. Pamiętaj, że w pozyskiwaniu autorytatywnych linków przydatna jest nie tylko wartościowa treść, ale też:

  • infografiki,
  • materiały wideo,
  • case studies,
  • współpraca z influencerami,
  • darmowe materiały do pobrania (tutoriale, e-booki).

Zainteresowany? Skorzystaj z pozycjonowania w BauerSEO!!!